Intuitiv hantering av komplexa returärenden för CDON

CDON behövde ett snabbt, flexibelt och stabilt ärendehanterings-system för att kunna följa upp en mängd olika typer av komplexa eftermarknadsrelaterade returärenden. Med miljontals sålda artiklar årligen blir returflödet en stor utmaning – särskilt kring jul. Då kapitalflödet snabbt blir stort är det av stor vikt att prioritera ärenden baserat på detta, samt att kunna analysera den finansiella informationen.

Tahoe Solutions paketerade lösning för ärendehantering visade sig matcha behoven väl. Resurser hanteras mer effektivt och det är enkelt att säkerställa att inget faller mellan stolarna – detta ger även minskad osäkerhet och stress bland personalen. Samtidigt har man full koll på data för arbetsflödet vilket ger teamet konkreta verktyg för att optimera rutiner.

Slutligen ger den detaljerade uppföljningen av finansiell information minskat administrativt arbete och ytterligare en kontrollfunktion för att säkerställa att ärendena prioriteras rätt.

Faktaruta

  • SharePoint Online
  • Ärendehantering – returhantering

”Världsklass! Redan efter endast fyra veckor i drift kan jag stolt säga att vi har bättre kontroll på våra returärende än vi någonsin haft under bolagets historia.”

Tobias Neumann

Senior Logistics Controller, CDON

Om CDON
CDON.COM är Nordens största varuhus på nätet med varor inom allt från elektronik till kläder, heminredning och fritidsprodukter. CDON grundades 1999 och omsatte år 2016 1.700 MSEK.